Zasady przyznawania

Informacja dotycząca składania wniosków o świadczenia dobry start (300+) na rok szkolny 2020/2021

 

W związku ze zbliżającą się datą (1 lipca 2020 r.) rozpoczęcia przyjmowania wniosków o ustalenie prawa do świadczenia dobry start z tytułu rozpoczęcia roku szkolnego  2020/2021 Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Poświętnem informuje, że realizacja świadczenia w związku z okresem przejściowym  odbywać się będzie na takich samych zasadach jak w roku ubiegłym.

Wnioski o wypłatę świadczenia można składać :

– od 1 lipca do 30 listopada 2020 roku – w przypadku wniosków składanych elektronicznie przez stronę empatia.mpips.gov.pl , przez bankowość elektroniczną oraz portal PUE ZUS

– od 1 sierpnia do 30 listopada 2020 roku – w przypadku wniosków składanych w tradycyjnej papierowej formie bezpośrednio w urzędzie lub za pośrednictwem poczty

Ze względu na panującą obecnie sytuację związaną z epidemią koronawirusa zachęcamy jednak wszystkich do korzystania głównie z elektronicznej drogi składania wniosków  przez internet w związku z naszym wspólnym bezpieczeństwem w obliczu pandemii COVID -19.

Rodziny otrzymają wsparcie bez względu na dochód.

  • Dla kogo wsparcie?

Świadczenie dobry start przysługuje raz w roku na rozpoczynające rok szkolny dzieci do ukończenia 20 roku życia. Dzieci niepełnosprawne uczące się w szkole otrzymają je do ukończenia przez nie 24 roku życia. Program przysługuje dla uczniów szkół policealnych i szkół dla dorosłych.

Świadczenie z programu ,,Dobry Start” jest zwolnione od podatku.

Ważne!

  • Świadczenie dobry start przysługuje wyłącznie dzieciom uczącym się w szkole  – w rozumieniu przepisów rozporządzenia szkoła oznacza szkołę podstawową, szkołę ponadpodstawową, klasy dotychczasowej  szkoły ponadgimnazjalnej prowadzonej  szkole ponadpodstawowej, szkołę artystyczną, w której jest realizowany obowiązek szkolny lub nauki, a także młodzieżowy ośrodek socjoterapii, specjalny ośrodek szkolno- -wychowawczy, specjalny ośrodek wychowawczy, ośrodek rewalidacyjno-wychowawczy.
  • Program nie obejmuje dzieci uczęszczających do przedszkola oraz dzieci realizujących roczne przygotowanie przedszkolne w tzw. „zerówce” w przedszkolu lub w szkole. Program nie obejmuje studentów.
  • Kto składa wniosek na świadczenie dobry start?

Ze względu na jednorazowy charakter świadczenia wniosek powinno złożyć jedno z rodziców albo opiekun prawny lub opiekun faktyczny dziecka. Natomiast w przypadku gdy dziecko, zgodnie z orzeczeniem sądu, jest pod opieką naprzemienną obydwojga rodziców rozwiedzionych, żyjących w separacji lub żyjących w rozłączeniu sprawowaną w porównywalnych i powtarzających się okresach, kwotę świadczenia dobry start ustala się każdemu z rodziców w wysokości połowy kwoty przysługującego świadczenia dobry start czyli w wysokości 150 zł.

  • Gdzie złożyć wniosek?

Wnioski o świadczenie będą przyjmowane i realizowane  w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Poświętnem – Dział Świadczeń Rodzinnych w godzinach pracy GOPS.

Wnioski do pobrania w zakładce /pliki do pobrania/  oraz w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej

  • Kiedy złożyć wniosek?

Wniosek będzie można składać już od 1 lipca online przez stronę Ministerstwa Rodziny empatia.mrpips.gov.pl oraz przez bankowość elektroniczną, a od 1 sierpnia drogą tradycyjną (papierową).

Ważne! Wniosek należy złożyć do 30 listopada.

  • Kiedy rodzina otrzyma wsparcie?

W roku 2020, w przypadku prawidłowo wypełnionego i kompletnego wniosku złożonego w okresie lipiec – sierpień, rozpatrzenie wniosku i wypłata świadczenia dobry start nastąpi nie później niż do końca września danego roku. W przypadku wniosków składanych w późniejszym terminie, rozpatrzenie wniosku i wypłata świadczenia nastąpi w terminie do dwóch miesięcy od dnia złożenia wniosku.

Złożenie wniosku o świadczenie dobry start w lipcu i sierpniu to gwarancja wypłaty świadczenia nie później niż do 30 września.

Jak złożyć wniosek?

Wnioski o świadczenie „Dobry start” można składać zarówno drogą tradycyjną (np. drogą pocztową) – od 1 sierpnia, jak i szybko i wygodnie drogą elektroniczną – już od 1 lipca.

Szczególnie dzisiaj, w dobie epidemii koronawirusa, zachęcamy do korzystania z drogi elektronicznej, która jest naprawdę łatwa i dużo szybsza. To m.in. bankowość elektroniczna, portal Emp@tia, a także Platforma Usług Elektronicznych ZUS.

Lista banków uczestniczących w programie:

  • Alior Bank S.A.
  • PKO Bank Polski S.A./Inteligo
  • Bank Pocztowy S.A.
  • Bank Polskiej Spółdzielczości S.A.
  • BNP Paribas Bank Polska S.A.
  • Credit Agricole Bank Polska S.A.
  • Getin Noble Bank S.A.
  • ING Bank Śląski S.A.
  • mBank S.A.
  • Bank Millennium S.A.
  • Nest Bank S.A.
  • Bank Pekao S.A.
  • SGB-Bank S.A.
  • Zakład Ubezpieczeń Społecznych (Bank Handlowy w Warszawie oraz Bank Ochrony Środowiska S.A)

źródło:
https://www.mpips.gov.pl/DobryStart

 

Adresy poczty elektronicznej, z których będą wysyłane informacje do klientów:

gops.swiadczenia@ugposwietne.pl

gops.alimenty@ugposwietne.pl

 

SZCZEGÓŁY W ZAŁĄCZNIKACH:

Dobry_Start_informacje

Rozporzadzenie_Rady_Ministrow__Dobry_Start

Uchwala_Rady_Ministrow__Dobry_Start

DOKUMENTY DO POBRANIA:

WNIOSEK_O_USTALENIE_PRAWA_DO_SWIADCZENIA_DOBRY_START (1)

ZALACZNIK_DO_WNIOSKU_DOBRY_START (1)